Diagnostyka nowotworów w dobie epidemii. Nie lekceważ objawów ‼️

Czołowi polscy onkolodzy alarmują 📣, że przez obecną sytuację epidemiologiczną, obawy pacjentów związane z koronawirusem 😷 oraz utrudniony dostęp do służby zdrowia spada wykrywalność chorób nowotworowych.

Tylko wczesne wykrycie choroby nowotworowej daje szansę na całkowite wyleczenie ☝️. Wg różnych statystyk o 25-50% spadła ilość założonych w ostatnich miesiącach tzw. „zielonych kart”, które mają umożliwiać szybki dostęp do diagnostyki i leczenia onkologicznego. Również znacząco spadła ilość wykonywanych operacji onkologicznych.
Główną przyczyną nie zgłaszania się do lekarzy i ignorowania przez pacjentów niepokojących objawów są obawy związane z szerzącymi się wirusem .

Pamiętajcie jednak, że istnieje życie po epidemii i należy o to życie i zdrowie zadbać.

Nie lekceważcie objawów.

Jeśli występują u Was:

✔przedłużający się kaszel (lub zmiana jego charakteru)
✔chrypka
✔krwioplucie
✔postępujący spadek masy ciała
✔naprzemienne biegunki i zaparcia
✔krwiste lub smoliste stolce
✔krwiomocz
✔nieprawidłowe krwawienia z dróg rodnych
✔pojawiły się nowe guzki w piersiach
✔krwisty wyciek z brodawki sutkowej

Nie czekajcie ‼ Zgłoście się niezwłocznie do swojego lekarza rodzinnego lub najbliższej Poradni Onkologicznej.
Nie zaniedbujcie również badań profilaktycznych dostępnych w ramach NFZ 👉(cytologia, MMG, kolonoskopia).

Zapraszam na wizytę:
Centrum Medyczne MEDYK